Tant....???

Hahaha, jag känner mig som en gammal tant.
Jag har börjat sticka igen och har redan stickat två tub halsdukar, två vanliga halsdukar en till mig en till sonen, och leksak till katten. Just nu håller jag på med en filt till lilleman och ytterligare en liten mini halsduk.
Gissa vad jag dessutom börjat försöka lära mig igen....Virka!! Haha, ni skulle se mig på kvällarna och stunder då lillen sover!! Kan tänka mig att jag ser ut som en 70-åring (inget ont om 70-åringar).
Men det är ju roligt, mamma fick en jätte fin tub halsduk, lillen får en fin filt. Det är ju så roligt när man kan skapa nått så och sedan ge bort. Ska snart efter filten börja med lite mer avancerade saker. Var ju så länge sen jag stickade så jag får börja med lite lättare grejer så jag kommer igång igen.
Men virkningen...HA!
Det har jag inte gjort sen jag var ca 12-13 år. Så det är lite svårare att komma igång med än vad jag trodde.
Jag har ju stickat lite då och då, men virkningen...ojojoj...!!
Men det ska väl gå det med!
Jag vill nämligen att lite av mormor ska finnas kvar. Kunna göra som mormor gjorde med mig och sitta i soffan och mysa skapa greja tillsammans. Men det är om vi får en tös dvs smileys
Annars har mannen i huset bestämt att lilleman, och om näste blir en grabb, ska meka med honom i garaget free smileys

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback