Äntligen klar!!!!

Igår när vi höll på att dona och skaffa saker inför fönster byte, fick jag plötsligt för mig att starta nytt litet projekt!
Väl i Skara kom jag på "Ahaa, vi har ju slöjd detaljer. Dom måste ha nått jag kan sätta i händerna". Och jajamen det hade dom. Grov hallen tycker jag ser väldigt tråkig ut. Och dessvärre är detta vår ingång, där alla våra gäster klampar in.
Då vill man ju inte gärna att det första dom tänker är "Usch, detta såg inte allt för roligt ut"

Så jag hittade lite schablon papper och tänkte att jag gör en egen schablon och målar dit på väggen mellan diskhon och skåpen. Så detta gjorde jag. Målade igår på min fina bild på schablon pappret och skar ut. Det kan jag lova var inte allt för lätt. Det var en sak att snabbt måla dit bilden, men att skära ut allt det kringelikrokiga var skit svårt.
Sen idag efter lite trädgårdsarbete började jag tejpa upp min schablon på väggen. Det var inte heller lätt. Tror ni den satt på plats? Hepp!! Jag fick gå efter med en liten klumpig pensel och måla alla linjer så raka som möjligt. På frihand fick jag sedan måla dit linjer som skulle vara med. Ni kommer se bilden sen, då förstår ni vilket projekt jag startade. Pluttarna gjorde jag med ena sidan av ett litet suddigumm. "Alla sätt är bra utom dom dåliga" eller vad är det man brukar säga. Trodde det bara skulle vara att tjofs, tjofs så var det klart! Men nä då. Men så här blev det tillslut.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback