Tjohoooo, vad det är roligt att ha hus!!!!

Äntligen får jag min lön på fredag, och dessutom möjligheten att äntligen måla om vår fin hall.
Idag är den vit men förstörd av antingen hud eller barn som kladdat på den, så den går mer i brunt på vissa ställen.
Ser jätte tråkigt ut.

Så, idag efter jobbet gick jag till bygg, som ligger i samma hus som restaurangen jag jobbar i, för att kolla priser.
Va ju inte alls dyrt om man köper den billigaste. Tänkte inte satsa på nån dyr färg eftersom jag egentligen vill måla hallen i en färg. Men så långt har jag ännu inte kommit, vet inte riktigt vad för färg eller hur. Hallen sträcker sig nämligen upp för trappan och in i all rummet på 2:a våningen.

Ni får se på bilderna...är svårt att förklara.......(bortse från trätaket det ska vi måla om i vitt!!!) 







Vilket, som ni ser, gör det hela lite svårare...då måste hallens färg gå ihop med all rummet. Typ det enda rum som är helt och hållet Johnnys. Så jag kan ju inte bestämma som i resten av huset, nått måste min älskling få har för sig själv.

Så jag har bestämt att måla den vit så länge, få bort det tråkiga kletet av smuts. Så ser den i alla fall fräsch ut till dess att jag har bestämt mig. Och detta ska bli så himla roligt.
Sen efter jag är färdig med fin hallen så har jag förhoppningsvis kommit på nått roligt att sätta på väggarna i grov hallen som är vår entré. Huset är lite fel vänt, så fin entrén används ej. Och då måste ju grov hallen bli fin och inbjudande.
Håller ni inte med?

Nu ska jag ner och ta ett smoke, sätta mig framför teven och slappa tills min älskade man kommer hem.
Puss och hej!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Star

det är la tur din karl har nått att säga till om....vet ju hur jävla envis du kan vara för att få din vilja igenom... ;)puss



ps kolla inlägget från mig på ditt utbrott om melodifestivalen...har missat detta inlägg...puss på dig sötis

Postat av: LoL

Nice, kolla in denna blogg faktiskt braaa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback